Manuel Terapi

Manuel terapi elle  tedavi anlamına gelen sıklıkla eklem,kas,kemik ve bağ dokusu ile ilgili kas sistemi ve iskelet sorunlarını tedavi etmek için kullanılan bir yöntemdir.Kaz,bağ ve eklem bölümleri gibi vücudumuzun  hareket sistemi ekipmanlarının hasar görmesi ya da etkilenmesi sonucunda ortaya çıkan fonksiyon kayıp ve eksikliklerini yada ağrıyı özel yöntem ve teknikler ile tedavi edilmesine manuel terapi denir.

Genel olarak manuel terapi yöntemi, vücudun besin maddelerini ve oksijeni kaslarınıza yönlendirme işlemi ile  kas dokusundan atıkları bırakmaya yardımcı olur.Bu yöntem sayesinde vücudunuz kendi doğal kabiliyetini hızlandırarak gerçek bir iyileşme sağlar

Özel germe teknikleri,mobilizasyon, postizometrik relaksasyon teknikleri,manipulasyon ve klinik bantlama teknikleri gibi yöntemleri içeren manuel terapi omurga ve eklemlerdeki ağrı ve fonksiyon bozukluklarının tedavisinde uygulanmaktadır.

Hastanın rahatsızlık ve şikayetinde yola çıkarak eklem ve çevresindeki anatomik yapıları manuel terapiyi uygulayan fizyoterapist bir takım özel yöntemlerle kontrol ederek eklem ve çevresindeki dokulardaki ağrı ve fonksiyon eksikliğini oluşturan etmenleri ortaya çıkarır.

Sürekli bir makine gibi çalışan vücudumuz gün içinde yaşam hareketleri ile farketmeden aldığımız vücut bütünlüğünü bozan travmaların sonucunda dejenerasyon olur.

Vücudumuzda oluşan bu dejenerasyon ilk başlarda vücut bütünlüğüne herhangi bir yapısal zarar getirmezken sürekli olarak aynı mekanizmaların tekrarlanması bazen de yapısal bozukluklara yol açar.

Tamamen elle yapılan bir tedavi olmasından dolayı hastaların değerlendirilmesi,hastalık sebeplerini anlaşılması,tedavi edilmesi ve tekrardan iyileşmenin kontrolü yapılması aşamalarını tamamını elle yapılan uygulamalar içerir.Ayrıca sadece görünen problemin değil organik problemi oluşturan nedenleri de ortadan kaldırarak tam bir iyileşme sağlayan manuel terapi aynı problemin tekrarlanmasını böylelikle önler.

Çanakkale Manuel Terapi Hizmeti

Çanakkale Biga’da hizmet veren Fizyoport,hastalarına uyguladığı manuel terapilerde kas,sinir,iskelet sisteminin muayenesini ve tedavisini amaçlar.İlk olarak hastanın ağrıya sebeb olan problemi ortaya çıkarılır.Daha sonra gerekli eklem mekanizmaları ve doku fizyolojisi kullanarak problemin kaynağı ortadan kaldırılır.Son olarak kişinin günlük,yaşam aktiviteleri,alışkanlıkları,mesleği ve hobileri gözden geçirildikten sonra gerekli değişiklikler yapılır ve kişiye özel egzersizler ile desteklenir.Manuel terapi sadece bir fizik tedavi yöntemi değil sağlığı koruyucu bir programdır.Ayrıca uygulayan kişinin tecrübeli ve bu konuda akademik eğitim almış birisi olması önemli bir husustur.

Manuel Terapi Avantajları Nelerdir?

Başarı oranı oranı oldukça yüksektir

İyileştirme hızı diğer tedavi şekillerine göre daha fazla olduğu için tedavi süresi daha kısadır.

Hiç bir yan etkisi yoktur.

Herhangi bir ilaç kullanımı gerektirmez tamamen doğaldır.

Tek seansta bile ağrının büyük kısmı giderilebilir.

Hastalığın sebebi de tedavi edildiği için daha kalıcı bir tedavi yöntemidir

Diğer tedavi şekillerine göre daha hesaplıdır.

Manuel Terapi Hangi Rahatsızlıklarda Kullanılır?

Bel Ağrıları

Bel Fıtığı