Boyun Ağrısı ve Tedavisi

Boyun Ağrısı Yaygın Olarak Görülür Mü?

Boyun hiç şüphesiz ki vücudumuzun en önemli bölümlerinden birini oluşturmaktadır. Boyun bulunduğu konum itibari ile baş ile gövde arasında bir köprü durumundadır. Vücuttaki önemli büyük damarlar ve sinirler boyun üzerinden geçmektedir. Bu denli önemli bölge aynı zamanda iskelet sisteminin en karmaşık eklem yapısına sahiptir. Tüm bu önemli görevleri üstlenen boyun aynı zamanda vücuttaki en hareketli bölgedir.

Peki, bu kadar önemli olan boyun bölgesindeki ağrı yaygın olarak görülmekte midir? Yapılan araştırmalar ışığında cevap vermek gerekirse her 10 kişiden biri boyun ağrısından şikâyet etmektedir. Bu durum bize boyun ağrısının yaygın bir şekilde görüldüğünü göstermektedir.

Boyun Ağrısının Sebepleri Nelerdir?

Peki hem bu kadar önemli hem de kendisi ile ilgili bu kadar şikayete rastlanan Boyun bölgesindeki ağrının sebepleri nelerdir. Boyun Ağrısının başlıca sebeplerini şu şekilde sıralayabiliriz;

Kas ve Bağ Doku Zedelenmeleri

Kas ve Bağ Dokunun Aşırı Gerilmesi

Kireçlenme

Fibromiyalji Sendromu (Yumuşak Doku İltihaplanması=

Boyun Fıtığı

Romatizmal Hastalıklar

Omurga Kanalında Daralma

Sinir Sıkışması

Tümörler

Boyun Ağrısı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Boyun ağrısı tedavisi diğer tüm tedavilerde olduğu gibi öncelikle boyun ağrısının sebebi tespit edilerek başlar.  Uzman hekimlerce ilgili tahliller ve değerlendirmeler yapıldıktan sonra aşağıda belirtilen tedavi yöntemlerden birisi uygulanır.

İlaç Tedavisi: Boyun Ağrısının olduğu dönemlerde doktorunuz tarafında önerilen ağrı kesiciler, anti romatizmal ilaçlar ve kas gevşeticiler kullanılabilir.

Egzersizler: Boyun ağrılarında önerilen egzersizler tam hareket açıklığını korurken aynı zamanda kas gücünü de artırmaya yöneliktir. Yüzme pilates vb yumuşak boyun hareketleri içeren önerilirken boks, tenis vb ani boyun hareketi içeren sporlardan uzak durulması gerekir.

Fizik Tedavi Yöntemleri: Boyun ağrıları genellikle; ağrılı boyun, muz ve sırt kasları ve fıtıkta rastlanılan sinir köklerinde meydana gelen mikrobik olmayan iltihaplanmalardır. Boyun ağrılarına neden olan bu iltihaplanmalar fizik tedavi yöntemleri ile giderilebilmektedir. Sıcak uygulama, elektik akımları, lazer uygulaması kasların gevmesini sağlayıp, ağrıyı azaltıcı bir etkiye sahiptirler.